Słodycz bez kalorii? Czy to naprawdę istnieje?

Erytrytol, czyli subtancja słodząca, która nie przysporzy dodatkowych kilogramów

Kto z nas nie lubi zjeść deseru po obiedzie? A tort na urodzinach u cioci? Lody w upalny dzień? O tak! Nie ma nic lepszego! A jednak… jeśli dbamy o zdrowie często jesteśmy zmuszeni odmawiać sobie tych słodkości. Coraz więcej z nas choruje na cukrzycę, czy miażdżycę, a procent otyłych osób w naszym społeczeństwie wciąż wzrasta. Czy rezygnacja ze słodyczy to naprawdę jedyne co możemy zrobić? Naprawdę nie ma innego rozwiązania? A co jeśli wam powiem, że istnieje substancja, dzięki której słodkości nie będą nam już dłużej szkodzić?

Słodycze nawet u cukrzyków? TAK!

Ta magiczna substancja to erytrytol. Jest to słodzik występujący naturalnie w wielu gatunkach owoców, niektórych porostach, wodorostach, a nawet czerwonym winie! Indeks glikemiczny  erytrytolu wynosi 0. Jest to świetna wiadomość dla osób borykających się z cukrzycą, stanem przedcukrzycowym, insulinoopornością, czy też hippoglikemią reaktywną. Indeks ten bowiem określa w jaki sposób spożyty produkt wpłynie na glikemię poposiłkową, a utrzymywanie jej na prawidłowym poziomie jest ważne nie tylko u osób z zaburzoniami gospodarki węglowodanowej, ale u każdego kto dba o swoje zdrowie. Dla porównania indeks glikemiczny białego cukru wynosi 87.

Czy naprawdę można jeść słodycze i nie tyć? TAK, TAK, TAK!

W gruncie rzeczy przyrost masy ciała wcale nie zależy od typu produktu jaki spożywamy- można żywić się samym cukrem, nie tyć, a nawet chudnąć jeśli spożywamy taką jego ilość, która nie przekracza naszego zapotrzebowania kalorycznego. Jak powszechnie wiadomo słodycze to produkty bardzo kaloryczne, dlatego bardzo często są obarczane winą za nasze dodatkowe kilogramy. Nic dziwnego.  Zaledwie jedna łyżeczka białego cukru to 20 kcal. Szklanka cukru to 200g i 810 kcal. By przytyć 1 kg wystarczy 7000kcal nadwyżki. Łatwo policzyć, że wystarczy 5 herbat posłodzonych 2 łyżeczkami cukru i już dodatkowe 810kcal nadwyżki. 5 dni picia  2herbat słodzonych cukrem da nam +1kg. Inaczej sprawa ma się w przypadku erytrytolu. Jest to bowiem substancja pozbawiona kalorii. To nie żart. Zamieniając biały cukier charakteryzujący się dużą kalorycznością na bezkaloryczny erytrytol możemy w znacznym stopniu zredukować kaloryczność posiłków, zmniejszyć dobową ilość dostarczanych kalorii, dzięki temu nie tylko nie tyć od nadmiaru kalorii, ale nawet schudnąć! Słodzik ten jest dosyć drogi, dlatego polecamy zaopatrzyć się od razu w większe opakowanie np. Erytrytol 1kg najzdrowszy, wtedy cena produktu jest korzystniejsza.